Här kan du läsa om de vanligaste frågorna som vi får. Hoppas du
får svar på din fråga, om du inte kan få det är du välkommen att kontakta oss
på info@gkhermes.se
1. Hur
gör jag för att anmäla mitt barn till GK Hermes?
3. Vad
kostar det att träna hos er?
4. Från
vilken ålder kan man börja träna hos er?
5. Var
hittar jag träningsschemat för respektive grupp?
6. Vad har ni för
åldersspann i era grupper?
7. Hur
många träningar har grupperna per termin?
8. Vad
ska mitt barn ha på sig på träningen?
9. Har ni vuxengrupper inom er verksamhet?
10. Jag som
förälder kan tänka mig att ställa upp som ledare i föreningen, hur gör jag?
11. Mitt barn
vill byta grupp, hur går jag tillväga?
12. Mitt barn
är sjuk, vem ska jag sjukanmäla till?
13. Hur kan
jag komma i kontakt med er?
14. Jag har en fråga
gällande min faktura, vem kontaktar jag då?
15. När
börjar och slutar terminen?
16. Hur gör
jag för att säga upp mitt barns plats i föreningen?
17. Kan jag
få träningsavgiften återbetald om mitt barn väljer att sluta i GK Hermes?
18. Varför
måste vi betala nästa terminsavgift så tidigt?
19. Jag
skulle vilja ha kontaktuppgifter till mitt barns ledare. Kan ni lämna ut dem?
20. Kan mitt
barn provträna innan vi bokar och betalar för en plats?
21. Mitt barn
går idag på gymnastik i en annan förening men vi önskar byta till GK Hermes,
hur gör jag då?
1.
Hur gör jag för att anmäla mitt barn till GK Hermes?
För att anmäla ditt barn behöver du först
ställa barnet i kö. Fyll i formuläret här. Vi hör sedan
av oss i mån om plats i den grupp som är aktuellt för ditt barn. När du ställer
ditt barn i kö så skickar vi ut en faktura till dig på 100:-, medlemsavgiften.
Medlemsavgiften är 100:- per termin.
Om ditt barn får plats i en grupp så kommer
vi att skicka en faktura till dig på mail. Vi hanterar din köplats i turordning
och hör av oss även om samtliga grupper är fulla för tillfället.
3.
Vad kostar det att träna hos er?
Här hittar ni alla aktuella priser för våra grupper.
4.
Från vilken ålder kan man börja träna hos er?
Från det år man fyller 3 år är man
välkommen att börja hos oss, vi har grupper anpassade för olika åldrar. Du
ställer ditt barn i kö till våra grupper här.
5.
Var hittar jag träningsschemat för respektive grupp?
På vår hemsida har varje grupp en enskild
sida där du kan hitta respektive grupps träningstider. Träningstiderna kan
variera per verksamhetsår då det omförhandlas inför höstterminens start med
Stockholms Stad.
6.
Vad har ni för åldersspann i era grupper?
I de yngsta grupperna är barnen mellan 3
och 6 år. I de äldre grupperna varierar åldrarna mellan 7 till 10 och 11 till
13 och 11 till 15 beroende på grupp.
7.
Hur många träningar har grupperna per termin?
Antalet träningarna varierar beroende på
termin, ca 13 gånger under höstterminen, och ca 16 gånger under vårterminen.
Detta ser lite olika ut varje år på grund av lov och helgdagar.
8.
Vad ska mitt barn ha på sig på träningen?
Barnen ska ha på sig bekväma men
åtsittande kläder. Förslagsvis gymnastikdräkt, t-shirt och shorts, eller linne
och tights. Vi tränar utan strumpor, vill man ha något på fötterna så är det
halkstrumpor/-skor som gäller. Kom ihåg att ha håret uppsatt och att ta med
vattenflaska.
9.
Har ni vuxengrupper inom er verksamhet?
Tyvärr har vi inte enskilda vuxengrupper
i dagsläget, utan endast Familjegymnastik. Skicka gärna in förslag till oss på info@gkhermes.se om intresse finns för vuxengrupper, eller andra
typer av grupper.
10.
Jag som förälder kan tänka mig att ställa upp som ledare i föreningen, hur gör
jag?
Vi älskar engagemang från föräldrar och söker
ständigt nya ledare då föreningen bygger på ideell arbetskraft. Om du redan har
ditt barn i en av våra grupper så rekommenderar vi dig att skicka ett mail till
info@gkhermes.se för att söka om att bli ledare. Om du ska ställa
ditt barn i kö så vill vi att du lägger till detta som kommentar i formuläret
så att vi kan ha det i åtanke vid återkoppling.
11.
Mitt barn vill byta grupp, hur går jag tillväga?
Om ditt barn vill byta grupp mitt i
terminen så ber vi dig kontakta oss på info@gkhermes.se. Inför ny termin kan det ske förflyttningar uppåt
för de gymnaster som hamnat på en högre nivå.
12.
Mitt barn är sjuk, vem ska jag sjukanmäla till?
Sjukanmälan görs direkt till ansvarig ledare för
gruppen. Kontaktuppgifter till ledarna hittar ni i SportAdmin. Om ert barns
grupp använder sig utav medlemsappen kan ni frånvaroanmäla direkt i där.
13.
Hur kan jag komma i kontakt med er?
Du kan maila oss på info@gkhermes.se, den
mailen läses av måndag-fredag.
14.
Jag har en fråga gällande min faktura, vem kontaktar jag då?
Du kontaktar oss på info@gkhermes.se så
hjälper vi dig.
15.
När börjar och slutar terminen?
Det varierar från termin till termin, men
höstterminen håller på från början av september till mitten av december.
Vårterminen håller på från början av januari till mitten av maj.
16.
Hur gör jag för att säga upp mitt barns plats i föreningen?
Skicka ett mail till oss med namn och personnummer på ditt barn
som det avser. När vi mottagit ditt mail hanterar vi det så snart vi kan och
återkommer då med en bekräftelse för uppsägningen.
17. Kan jag få träningsavgiften återbetald om mitt barn väljer att sluta i GK Hermes?
Befintlig gymnast som återanmäler sig: Föreningen betalar tillbaka terminsavgiften om en ångrar sig inom 14 dagar efter betald terminsavgift innan första träningstillfälle. Därefter sker ingen återbetalning av avgift.
Ny gymnast: Föreningen betalar tillbaka terminsavgiften om en ångrar sig inom 14 dagar efter betald terminsavgift innan första träningstillfälle.
Föreningen betalar tillbaka terminsavgiften om ny gymnast slutar som provar på en vecka (mån-sön) efter betald terminsavgift slutar. Därefter sker ingen återbetalning av avgift.
18.
Varför måste vi betala nästa terminsavgift så tidigt?
För att föreningen ska få tid att jobba
med planering och ledarfrågor inför kommande termin behöver vi få in
terminsavgiften så tidigt som möjligt. Detta även så att vi kan kontakta och
släppa in nya barn ifrån kön.
19.
Jag skulle vilja ha kontaktuppgifter till mitt barns ledare. Kan ni lämna
ut dem?
Enligt GDPR kan vi inte lämna ut kontaktuppgifter till ledaren.
Dessa uppgifter får ledarna själva lämna ut.
20.
Kan mitt barn provträna innan vi bokar och betalar för en plats?
Ditt barn är välkommen att provträna en gång innan ni bestämmer
er. Detta sker helst i samband med terminsstarten. Kontakta oss på info@gkhermes.se
innan så kan vi titta om det finns plats i den grupp som ni önskar prova i samt
för att vi ska kunna meddela till ledarna att ni kommer och provtränar.
21. Mitt
barn går idag på gymnastik i en annan förening men vi önskar byta till GK
Hermes, hur gör jag då?
Kontakta oss på info@gkhermes.se så
ska vi hjälpa dig för att se om vi har en lämplig grupp åt er.