Träna med oss, gör din intresseanmälan här!
SportAdmin använder Cookies för att förbättra din användarupplevelse. Genom att klicka på Jag Godkänner tillåter du detta. Här kan du läsa mer om cookies och hur SportAdmin använder dem.
GYMNASTIKLUBBEN HERMES
STOCKHOLM

Vanliga frågor

Här finner du svaret på det vanligaste frågorna vi får inom olika kategorier. Finner du ej svaret, vänligen maila kansliet info@gkhermes.se så hjälper vi dig! 

Bli medlem - Anmälningsprocess

1. Hur gör jag för att anmäla mitt barn till GK Hermes?
För att anmäla ditt barn behöver du först boka plats vilket man gör här

2. Jag har nu anmält mitt barn. Vad händer därefter? 

När du genomfört en bokning/anmälan får ni en bekräftelse till angiven mail där det även finns ett välkomstbrev bifogat med den grundläggande informationen. Alla har möjlighet att prova på en gång och därefter blir man betalningsskyldig.

 

3. Från vilken ålder kan man börja träna hos er?

Från det år man fyller 5 år är man välkommen att börja hos oss, vi har grupper anpassade för olika åldrar.

 

4. Vad kostar det att träna hos er?

Klicka på aktuell grupp på bokningssidan för att se priser på respektive grupp.

Frågor kring träning och grupper

1. Var hittar jag träningsschemat för respektive grupp?

Här finner ni en översikt på alla träningstider.

Ni kan även titta i kalendern på hemsidan och även prenumerera på kalendern för önskad grupp.

I Sportadmin medlemsapp finner ni alla kommande träningstillfällen för just er grupp.
Träningstiderna kan variera per verksamhetsår då det omförhandlas inför höstterminens start med Stockholms Stad.

 

2. Vad har ni för åldersspann i era grupper?

Vår barngymnastik är från 5 år, Träningsgrupper från 6 år samt tävlingsgrupper från 10 år..

 

3. Hur många träningar har grupperna per termin?

Antalet träningarna varierar beroende på grupp och för de som tränar en gång/veckan är det ca 15 träningstillfälle per termin. 
Här finner ni aktuell terminsdata för alla grupper.

 

4. Vad ska mitt barn ha på sig på träningen?

Barnen ska ha på sig bekväma men åtsittande kläder. Förslagsvis gymnastikdräkt, t-shirt och shorts, eller linne och tights. Vi tränar utan strumpor, vill man ha något på fötterna så är det halkstrumpor/-skor som gäller. Kom ihåg att ha håret uppsatt, ta med vattenflaska samt om möjligt sätt upp håret. Mer information finns i välkomstbrevet som bifogas med bekräftelse på er bokning.

 

5. Har ni vuxengrupper inom er verksamhet?

Tyvärr har vi inte enskilda vuxengrupper i dagsläget. Skicka gärna in förslag till oss på info@gkhermes.se om intresse finns för vuxengrupper, eller andra typer av grupper.

 

6. Jag som förälder kan tänka mig att ställa upp som ledare i föreningen, hur gör jag?

Vi älskar engagemang från föräldrar och söker ständigt nya ledare då föreningen bygger på ideell arbetskraft. Om du redan har ditt barn i en av våra grupper så rekommenderar vi dig att skicka ett mail till info@gkhermes.se för att söka om att bli ledare.

En intresseanmälan kan även göras via detta formulär.

 

7. Mitt barn vill byta grupp, hur går jag tillväga?

Om ditt barn vill byta grupp mitt i terminen så ber vi dig kontakta oss på info@gkhermes.se.
Inför ny termin kan det ske förflyttningar i huvudsak inför ny hösttermin.

 

8. Mitt barn är sjuk, vem ska jag sjukanmäla till?
Frånvaro kan ni anmäla ni via Sportadmin medlemsapp.

 

9. När börjar och slutar terminen?

Det varierar från termin till termin, men höstterminen är i regel från september till december och vårterminen från januari till maj.
Här finner ni aktuella terminsdata och i föreningens kalender ser ni alla kommande träningar samt i Sportadmin medlemsapp ser ni alla kommande träningar för just er grupp.

 

10. Hur gör jag för att säga upp mitt barns plats i föreningen?

Inför ny termin erbjud ni förtur till kommande termin och när ni får avisering om betalning så kan ni bara klicka på knappen "Jag ska inte vara med". Om ni vill avsluta under pågående termin så skickar ni ett mail till info@gkhermes.se och får en bekräftelse för uppsägningen.

 

11. Jag skulle vilja ha kontaktuppgifter till mitt barns ledare. Kan ni lämna ut dem?

Enligt GDPR kan vi inte lämna ut kontaktuppgifter till ledaren. Dessa uppgifter får ledarna själva lämna ut.

 

12. Kan mitt barn provträna innan vi bokar och betalar för en plats?

Efter att man bokat en plats är man välkommen att provträna en gång innan ni bestämmer er. Ni kan med fördel välja betalningsalternativ "Faktura", prova på en gång och därefter antingen betala om ni vill fortsätta eller skicka ett mail till info@gkhermes.se så krediterar vi aviseringen.

 

13. Mitt barn går idag på gymnastik i en annan förening men vi önskar byta till GK Hermes, hur gör jag då?  

Ni bokar plats via vår bokningssida.

Om ni är det gäller andra grupper är ni välkomna att göra en intresseanmälan via detta formulär.

Ekonomi

1. Jag har en fråga gällande min faktura, vem kontaktar jag då?

Du kontaktar oss på info@gkhermes.se så hjälper vi dig.

 

2. Kan jag få träningsavgiften återbetald om mitt barn väljer att sluta i GK Hermes?

Om du har anmält ditt barn till träning för en ny termin har du 14 dagars ångerrätt.
Vi ger även ditt barn 1 provtillfälle, ovasett om barnet är gammal eller ny i föreningen.
Om barnet väljer att sluta efter 1 tillfälle betalas terminsavgiften tillbaka samt hela medlemsavgiften.
Administrationsavgiften och licensen återbetalas inte.
Om ditt barn har gått på träningen 2 gånger eller mer under terminen sker ingen återbetalning.
Vid kreditering av faktura dras en administrativkostnad av om 50 kr. 

 

Har du anmält ditt barn till ett läger, extra träning, tävling eller liknande?
Den anmälan är då binande och vi betalar inte tillbaka någon avgift.
I vissa fall kopplat till läger KAN det finnas specifika avbokningsregler, vilket i så fall framgår det i anmälan. 

 

3. Varför måste vi betala nästa terminsavgift så tidigt?

För att föreningen ska få tid att jobba med planering inför kommande termin behöver vi få in terminsavgiften så tidigt som möjligt. 

 
Sociala medier
Beställ kläder & profilprodukter
Samarbetspartners