Träna med oss, gör din intresseanmälan här!
SportAdmin använder Cookies för att förbättra din användarupplevelse. Genom att klicka på Jag Godkänner tillåter du detta. Här kan du läsa mer om cookies och hur SportAdmin använder dem.
GYMNASTIKLUBBEN HERMES
STOCKHOLM

Vanliga frågor

Här finner du svaret på det vanligaste frågorna vi får inom olika kategorier. Finner du ej svaret, vänligen maila kansliet info@gkhermes.se så hjälper vi dig! 

Bli medlem - Anmälningsprocess

1. Hur gör jag för att anmäla mitt barn till GK Hermes?

För att anmäla ditt barn behöver du först ställa barnet i kö. Fyll i formuläret  här.  Vi hör sedan av oss i mån om plats i den grupp som är aktuellt för ditt barn. När du ställer ditt barn i kö så skickar vi ut en faktura till dig på 100:-, medlemsavgiften. Medlemsavgiften är 100:- per termin.

2. Jag har nu anmält mitt barn. Vad händer därefter? 

Om ditt barn får plats i en grupp så kommer vi att skicka en faktura till dig på mail. Vi hanterar din köplats i turordning och hör av oss även om samtliga grupper är fulla för tillfället.

 

3. Från vilken ålder kan man börja träna hos er?

Från det år man fyller 3 år är man välkommen att börja hos oss, vi har grupper anpassade för olika åldrar. Du ställer ditt barn i kö till våra grupper här.

 

4. Vad kostar det att träna hos er?

Klicka på aktuell grupp på bokningssidan för att se priser på respektive grupp.

Frågor kring träning och grupper

1. Var hittar jag träningsschemat för respektive grupp?

På vår hemsida har varje grupp en enskild sida där du kan hitta respektive grupps träningstider. Träningstiderna kan variera per verksamhetsår då det omförhandlas inför höstterminens start med Stockholms Stad.

 

2. Vad har ni för åldersspann i era grupper?

I de yngsta grupperna är barnen mellan 3 och 6 år. I de äldre grupperna varierar åldrarna mellan 7 till 10 och 11 till 13 och 11 till 15 beroende på grupp.

 

3. Hur många träningar har grupperna per termin?

Antalet träningarna varierar beroende på termin, ca 13 gånger under höstterminen, och ca 16 gånger under vårterminen. Detta ser lite olika ut varje år på grund av lov och helgdagar.

 

4. Vad ska mitt barn ha på sig på träningen?

Barnen ska ha på sig bekväma men åtsittande kläder. Förslagsvis gymnastikdräkt, t-shirt och shorts, eller linne och tights. Vi tränar utan strumpor, vill man ha något på fötterna så är det halkstrumpor/-skor som gäller. Kom ihåg att ha håret uppsatt och att ta med vattenflaska.

 

5. Har ni vuxengrupper inom er verksamhet?

Tyvärr har vi inte enskilda vuxengrupper i dagsläget, utan endast Familjegymnastik. Skicka gärna in förslag till oss på info@gkhermes.se om intresse finns för vuxengrupper, eller andra typer av grupper.

 

6. Jag som förälder kan tänka mig att ställa upp som ledare i föreningen, hur gör jag?

Vi älskar engagemang från föräldrar och söker ständigt nya ledare då föreningen bygger på ideell arbetskraft. Om du redan har ditt barn i en av våra grupper så rekommenderar vi dig att skicka ett mail till info@gkhermes.se för att söka om att bli ledare. Om du ska ställa ditt barn i kö så vill vi att du lägger till detta som kommentar i formuläret så att vi kan ha det i åtanke vid återkoppling.

 

7. Mitt barn vill byta grupp, hur går jag tillväga?

Om ditt barn vill byta grupp mitt i terminen så ber vi dig kontakta oss på info@gkhermes.se. Inför ny termin kan det ske förflyttningar uppåt för de gymnaster som hamnat på en högre nivå.

 

8. Mitt barn är sjuk, vem ska jag sjukanmäla till?
Sjukanmälan görs direkt till ansvarig ledare för gruppen. Kontaktuppgifter till ledarna hittar ni i SportAdmin. Om ert barns grupp använder sig utav medlemsappen kan ni frånvaroanmäla direkt i där.

 

9. När börjar och slutar terminen?

Det varierar från termin till termin, men höstterminen håller på från början av september till mitten av december. Vårterminen håller på från början av januari till mitten av maj.

 

10. Hur gör jag för att säga upp mitt barns plats i föreningen?

Skicka ett mail till oss med namn och personnummer på ditt barn som det avser. När vi mottagit ditt mail hanterar vi det så snart vi kan och återkommer då med en bekräftelse för uppsägningen.

 

11. Jag skulle vilja ha kontaktuppgifter till mitt barns ledare. Kan ni lämna ut dem?

Enligt GDPR kan vi inte lämna ut kontaktuppgifter till ledaren. Dessa uppgifter får ledarna själva lämna ut.

 

12. Kan mitt barn provträna innan vi bokar och betalar för en plats?

Ditt barn är välkommen att provträna en gång innan ni bestämmer er. Detta sker helst i samband med terminsstarten. Kontakta oss på info@gkhermes.se innan så kan vi titta om det finns plats i den grupp som ni önskar prova i samt för att vi ska kunna meddela till ledarna att ni kommer och provtränar.

 

13. Mitt barn går idag på gymnastik i en annan förening men vi önskar byta till GK Hermes, hur gör jag då?  

Kontakta oss på info@gkhermes.se så ska vi hjälpa dig för att se om vi har en lämplig grupp åt er. 

Ekonomi

1. Jag har en fråga gällande min faktura, vem kontaktar jag då?

Du kontaktar oss på info@gkhermes.se så hjälper vi dig.

 

2. Kan jag få träningsavgiften återbetald om mitt barn väljer att sluta i GK Hermes?

Om du har anmält ditt barn till träning för en ny termin har du 14 dagars ångerrätt. Vi ger även ditt barn 1 provtillfälle, ovasett om barnet är gammal eller ny i föreningen. Om barnet väljer att sluta efter 1 tillfälle betalas terminsavgiften tillbaka samt hela medlemsavgiften. Administrationsavgiften och licensen återbetalas inte. Om ditt barn har gått på träningen 2 gånger eller mer under temrinen återbetalas inget. Vid kreditering av faktura dras en administrativkostnad av om 50 kr. 

 

Har du anmält ditt barn till ett läger, extra träning, tävling eller liknande? Den anmälan är då binande och vi betalar inte tillbaka någon avgift. I vissa fall kopplat till läger KAN det finnas specifika avbokningsregler. Om så är fallet framgår det i anmälan. 

 

Återbetalning sker enbart mot sjukdom och skall intygas av läkare.

 

3. Varför måste vi betala nästa terminsavgift så tidigt?

För att föreningen ska få tid att jobba med planering och ledarfrågor inför kommande termin behöver vi få in terminsavgiften så tidigt som möjligt. Detta även så att vi kan kontakta och släppa in nya barn ifrån kön.

 
Sociala medier
Beställ kläder & profilprodukter
Samarbetspartners